Eğitimde ailenin sorumluluğu ve ateist ders kitapları

10 Ekim 2019 Perşembe

Okullarda okutulan fen bilgisi ders kitapları ateist bakış açısı ile yazılmış. Fizik, kimya, biyoloji, coğrafya, hayat bilgisi, sosyal bilgiler, fen bilimleri kitaplarında yaratıcı adı yok. Evrendeki, insan vücudundaki, hücrelerimizdeki kusursuz sistem kendiliğinden kurulmuş gibi anlatılıyor. 

Bu konuyu kaleme aldım, yazıya tepkiler çığ gibi yağdı. Müftü olduğunu yazan bir okuyucumdan gelen mail çok düşündürücü idi. Dindar aileler, çocuklarının okulda aldıkları eğitim sonucu dinsiz olduğundan şikâyet ediyorlar. Başörtülü hanımlar, sakallı beyler…

Anne ve baba olmak sorumluluğu gerektirir. Çocuğu okula gönderip orada nasıl bir eğitim aldığını denetlemezsek, hangi kitapları okuduğunu, kimlerle arkadaşlık kurduğunu, öğretmenlerinin hangi dünya görüşünü çocuklarımıza telkin ettiğini sormazsak iş işten geçer, tedbir alma şansımız kalmaz. 

Çocuğun sahibi ailedir. Çocuklarımıza zaman ayırmalı, her gün onlarla 10-15 dakika okulda olup bitenlerle ilgili sohbet etmeliyiz. Çocuğumuz yanlış adım atabilir, zamanında tedbir alırsak onu kazanmamız kolaydır. 

Çocuklar tabii olarak anne ve babalarına güvenirler, onları samimi ve hakiki dost olarak bilirler. Güvenlerini yıkmadığımız ve hayal kırıklığına uğratacak yanlışlar yapmadığımız sürece de bizi sever ve dinlerler. 

Veliler, çocukların ders kitaplarını okumalılar. Kendi dünya görüşlerine ve inançlarına aykırı bir şey gördükleri zaman konuyu hem çocukları ile görüşmeli, konu üzerine sohbet etmeli hem de gerekirse okula gidip öğretmenlerimizle sohbet konusu yapmalılar. 

Çocuk eğitimi ihmale gelmez, devredilemez, gecikme ve yanlış kabul etmez. 

Çocuklarımızın yedeği yoktur. Yapılacak yanlışların bazen telafisi mümkün değildir. 

Prof.Dr. Atilla YARGICI 8. sınıf Fen Bilgisi kitaplarındaki inkârcı bakış açısıyla yazılmış bir konuyu ele alıyor, kitaptan alıntı yapıyor: 

“Foklar ve mors ayıları, kutuplardaki yaşam koşullarına uyum sağlamak için bir adaptasyon geliştirerek derilerinin altında kalın bir yağ tabakası depo eder. Böylece soğuk havaya karşı vücudunu korumuş olurlar.

Bazı canlılar, derilerinin rengini değiştirerek bulundukları ortama uyum sağlar. Böylece düşmanlarından korunabilir. Bukalemun, bu şekilde adaptasyon geliştiren canlılardan biridir. Bukalemun bu özelliğini yavrularına da aktarabilir. Kurbağaların sinek yakalamak için dillerinin uzun olması, fillerin kulaklarının büyük olması, nemli bölgede yaşayan bitkilerin yapraklarının geniş yüzeyli olması bu canlıların geliştirdiği adaptasyonlardan bazılarıdır.” (8. sınıf Fen bilgisi, s. 61. Ünite II, adaptasyon konusu)

Prof. Atilla Yargıcı konuyu yorumluyor: 

“Bütün hayvanlar yaşadıkları yerlere uygun özelliklerle yaratılmışlar ve yaratıldıkları günden itibaren de aynı özellikleri göstermektedirler.  Canlıların kendilerini geliştirme gibi bir özellikleri bulunmamaktadır. Kur’an-ı Kerim, bunlara tevhid bakış açısıyla bakılması gerektiğini bildirmektedir. Arılara peteklerini ve balı yapmasının Allah tarafından ilham edildiğini bildiren âyet bunun en güzel örneğidir. Arı, yavrusuna nasıl bal yapacağını öğretmez. Aksi takdirde onun da bu balı nasıl yapacağını daha önce bir bal ustasından öğrenmesi gerekir. İnsan bu kadar akıllı olduğu hâlde balı yapamıyor. Küçük bir bal arasının insandan daha akıllı olduğunu söylemek elbette akılla izah edilecek bir durum değildir.”

Bukalemun deri rengini değiştirme sanatını kimden öğrendi, bunu yavrularına nasıl ders veriyor? 

Fil kulaklarını kendi mi yapıyor? 

Yeryüzünün en bilgili, en iradeli, en seçici varlığı olmasına rağmen insan kendi kulağını yapamıyor, fil kulaklarını kendisi nasıl yapıyor?

Bir arkadaşım var, kulak zarı yarılmış, çınlıyor ve sancı yapıyor. Sancılar sonucu huzuru yok, yırtığı ameliyatla kapattırmak istiyor. Doktor, yırtığın bulunduğu bölgede iltihap olduğunu söylemiş, birkaç senedir, ilaç kullanıyor, iltihap yok edilemedi. Ameliyat için kulağın iltihaplarının kurumasını bekliyor.

Doktorlar hasta kulaktaki iyileştirmeyi bile sağlayamıyor. İnsan kendi kulağını yapamıyor. Filler kulaklarını yapıyor ve büyük kulakları tercih ediyorlar demek mantıklı bir düşünce değil, bilimsel hiç değil.

El, göz, kulak, beyin, deri, hücre, parmak izi… Vücut organlarımızın yedeği yok. Bu durum hayvanlarda da böyle. 

Kaldı ki insan ve hayvanların yaşayabilmesi bütün kâinat ile uyumuna bağlı. Gözün görebilmesi için Güneş ışıklarına ihtiyacımız var. Yediğimiz gıdaların yetişmesi için Dünya dezinin kurulması, suların buharlaşması, yağmurun yağması, bitkilerin yeşermesi, toprağın onları beslemesi, bitkileri ekmemize bağlı.

Nefes alabilmemiz için bitkilerin oksijen fabrikası gibi çalışması lazım.

Kâinatta her şey her şey ile ilgili. Göz bebeğimizi kim yaratmışsa Güneş’e ve güneş sistemini de o yaratmıştır. Atomu yaratamayan galaksi sistemini kuramaz. 

Çocuklarımızla ilgilenmemiz, ders kitaplarını okumamız şart. Öğretmenlerle iş birliği yapmamız lazım. Bu ders kitaplarını yazdıran, mantık dışı yorumları bilim diye öğrencilere okutan yetkilileri de Cumhurbaşkanımıza, milletvekillerine, eğitim sendikaları yetkililerine, yetkililere şikâyet etmek şart. Her şey yolundaymış gibi davranmamak lazım. 

Çocuklar servetimiz, mutluluk kaynağımız ve sevap hazinemizdir. Onlar için her türlü fedakârlığı yapmalıyız.

 

Günün Özeti

YORUM YAZ

  • Burhan KartBurhan Kart13 sa önce
    En güzeli bence de bırakalım bu ilim,bilim işlerini.Nasıl olsa kafirler herşeyi yapıyor.Ne kafamızı yoracağız.Allah bu dünyayı böyle yaratmış işte deyip geçelim.Okulların hepsini de imam hatip yapalım.Kuran,hadis,fıkıh,siyer,tefsir vb. dersleri yeter bize.Giyelim fistanları,takalım takkeleri,serin serin gezelim.Ohhh mis...Ya arkadaş.Bu çağda hala daha bu kafada olmak nasıl birşey yahu.İslam ülkelerinin herbiri birbirinden perişan halde.Hepsinin halkı cahillik,sefalet,pislik içinde.Türkiye ise laik eğitim sistemi ile bugüne kadar bunların hepsinden çok ayrı bir yerde oldu.
  • Öğretmen miÖğretmen mi5 gün önce
    Sayın yazar ders kitapları bir yana dursun,öğretmenlerin elinden bütün disiplin araçlarını aldılar. Öğrenciye ödev vermek yasak, öğrenciye bağırmak yasak, öğrenci öğretmene terbiyesizlik yaptığında dövmek yasak ve daha neler neler. Yakında öğretmene mesai saatleri içinde tuvalete gitmeyi de yasak ederlerse hiç şaşmam. Gerçi şu anki öğretmenler öğrencilerden beter ya neyse.Geçenlerde bir video izlemiştim.Videoda Bir ülkeyi ele geçirmenin 3 yolu anlatılıyordu.1-kadınları annelikten ve ev hanımlığından soğutup iş hayatına özendirmek 2. Alimleri, hocaları toplumda itibarsızlaştırmak, 3. İyi işler yapanları toplum nazarında gözden düşürmek.Öğretmenlerin ahlaklı donanımlı ve toplumda yeniden saygı görmesi dileğiyle...
  • Sefa Sefa 5 gün önce
    Yazı öğretici ve ikaz edici. Teşekkürler değerli hocam
  • FeritFerit5 gün önce
    Hocam, kitapta yazanlar bir yana, adaptasyon işi öyle değil. Canlının yaşadığı çevrenin iklim şartları değişmeye başladığında -ki iklim hep değişir. Değişim binlerce yıl sürdüğü için bir insan ömründe farkedilmez.- bir hayvan türünün yeni şartlara daha iyi uyum sağlayan üyeleri hayatta kalır/soyunu devam ettirir. Diğerleri ölür veya soyunu devam ettiremez. Şartlar değişirken her nesilde değişen şartlara daha iyi uyum sağlama özelliği olan (daha yağlı olan, daha uzun olan veya daha hızlı koşan vb.) canlılar yaşar, diğerleri ölür. Bu durumda her nesilde azar azar olan değişim, 10 nesilde, 100 nesilde, ..... 100.000 nesilde büyük bir değişim olur. Kur'an "ol der ve olur" derken bilim "2.5 milyar yıl boyunca sadece tek hücreli canlılar vardı. Sonra diğer canlılar var oldu" der. Ancak Kur'an öte yandan "yeryüzünü dolaşın ve Allahın yaratmaya nasıl başladığını görün" der.
  • Coşkun Coşkun 5 gün önce
    Tv seyretmek için genelde belgeselleri tercih ederim. TRT'nin yayınladığı yabancı belgesellerde de sayın yazarın yazıda belirttiği gibi aynı materyalist/darwinci dil hakim. Anlatıma göre, hayvanlar bütün özelliklerini kendileri bulmuşlar ve geliştirmişler.Sanki hayvanlar bir kursa, okula gitmişler.Burada ders alıp kendilerini geliştirmişler. Yani TRT de işler karışık. Buradan yetkililere duyurulur.
  • Materyalist EğitimMateryalist Eğitim5 gün önce
    Materyalist Eğitim sistemi değişmelidir. Kuran, Hadis, Fıkıh dersleri anaokulundan itibaren zorunlu olmalıdır. Tüm bilimlerin ve bilimsel gelişmelerin kaynağı İslamdır. Profesör Fuat SEZGİN' in bu alandaki çalışmaları önemlidir. Kuran okuma oranını %10 dan, Atalarımızın kullandığı Osmanlı Türkçesi okuma yazma oranını %1 den en kısa zamanda %99 lara çıkarmalıdır.
  • HaşimHaşim5 gün önce
    Çok önemli bir konu. Bu sene çocuğumuzun lise mezuniyet töreni oldu.törende yapılankonuşmalardayüce yaratıcımız olan Allah'ın (C.C)adı geçmedi. Öğretmenler de kitaplara uymuş.
  • Ihsan HamaratIhsan Hamarat5 gün önce
    Hoca onu bunu bırak, hayat ve inancının ne kadar İslami olduğuna bak.İslam'da vergi var mı, devletin mali yapısı nasıl olmalı?İslami bakımdan mali bir devlet modeli ortaya koy da, sıra diğer konuların İslamileşlemsine gelsin.Hocaların maaşları bizim vergilerden tıkır tıkır kendilerine ulaşıyorlar. Başka kaygıları yok. Devletin ne kadar bidat müesseseleri, israfları olduğunu neden görüp bilmezsin ! Kitaplarda yazılanlar gibi her şey kolayca olmuyor. Eğitimciler nedense hayatın gerçeklerinden uzaklar. Roman, masal, hikaye, efsane onların yaşam biçimleri olmuş, evreni ufak bir delikten seyrediyorlar.
  • Nevbahar Nevbahar 5 gün önce
    Cok kıymetli bir yazı olmuş
  • ErsinErsin5 gün önce
    Bana kalırsa müzik, beden eğitimi, ahlak, resim, sosyoloji, mantık, tarih, çoğu yabancı diller, din kültürü, felsefe vs. müfredattan çıkarılmalı, isteyen özel derneklerde öğrenebilir. Öğretmenlere para mı yeter? Her zarta ders diye okulda öğretilmez. Başka ülkeler böyle safsatalarla uğraşmazlar bile... Almanya'da lise veya endüstri meslek lisesine denk iki bin meslek öğretime sunulur. Kimse safsatayla uğraşmaz. Herkes meslekte en iyi işi yapar. Çağ dışı meslekler çöpe atılmıştır. Türkiye hala her bakımdan Orta Çağ'ı yaşıyor.Avrupa'da üretim bol. Bizde 2 milyon çiftçinin ürettiğini çok az masraflarla yüz çiftçi üretiyor. Üniversiteleri de bizdeki kadar modern ve masraflı değiller. Bir Avrupalı bilim adamının çalışarak ulaştığına bizde 20 bin bilimci ulaşamaz.Suç kendimizde!
  • AbdullahAbdullah5 gün önce
    Biyolaji Fek bilgisini anladık Birazda Din bilgisi kitaplarını incele İmam hatip müfredadın dakı fıkih kelam tefsir kitaplarını araştır Peygamberin hayatı diye anlatılan Sier dersleri nasıl ondan haber ver Milli eğitimin karşilaştırmalı din dersi kitaplarında İslam alimi diye kimlerin adı geçer Sizce Mebdudi, Afgani, Reşit Rıza, Abduş, Seyyit Kutup, İbni Teymiye kimdir Hangi anlayışın sözde İslam alimleridirMilli eğitimin din dersi kitaplarında Ömer Nasuhi Bilmen, Elmalılı Hamdi , Imamu Azam, imam Maturiti den, imam Rabbaniden, Gazaliden, eser varmı yoksa esameleri okunmuyormubilmek isterim EN ÇOK DA INSANI KAHREDEN BU İKDİDAR IN AK PARTİNİNKENDİNİ DİNİ MİLLİ DEĞERLERIN SIGORTASI BİZİZ GİBİ ANLATIP, GÖSTERİP BÜTÜN BU GAYRİ DİNİ GAYRI MİLLİ İŞLERİ YAPMASIDIR İSTANBUL SÖZLEŞMESİNİDE YAZARMISIN, EDCEP İDETOPLUMSAL CİNSİYET EŞİTLİĞİNİDEYAZILACAK ÇOKŞEY VAR
  • Hayrettin HatunoğluHayrettin Hatunoğlu5 gün önce
    ''İktidar ders kitaplarını bedava veriyor. '' Vatandaşlar kitap peşinden koşmaktan kurtuldu diyen sizdiniz değil mi hocam?
  • Selim AlacaSelim Alaca5 gün önce
    Kitaplarda böyle safsataları anlatmaya hiç gerek yok. Herkes her olayı görüyor, hakkında düşünüyor. Bunlar ilim sayılmaz. Ilim doğa ve maddedeki gizli yasaları tespit edip ortaya çıkararak insanlığın hizmetine sunmak...Allah öğrenmek isteyen her insana = Müslüman kafir ayrımı yapmadan= İlmi dilediği kadar veriyor. Yalnız imanı arzu edene veriyor. Kafir iman etmiş =etmemiş Allaha farketmek. Herkes inanacak diye bir şey yok. Kendi bilir. Cehennem, kafir geberir=gebermez intikam için hazır bekliyor. Cehennem lanetlenmişler kül yapıp ruhuna ateş doldurdukça kefylenecek
  • MüsebbipMüsebbip5 gün önce
    " (Onlar) hiç deveye bakmıyorlar mı, nasıl yaratılmış? " Gaşiye Suresi 17. Ayet. Çölleri kim yaratmış ise çöl şartlarına en uygun binek olan deveyi de O yaratmıştır. Deve çölde kuma batmamak için kendi kendine bacaklarını uzatmamış, ayak tabanlarını genişletmemiş, yattığı zaman sıcak kumdan yanmasın diye eklem derilerini kalınlaştırmamış, su bulamam diye sırtına su deposu yapmamış, gözüne kum kaçmasın diye gözkapağının altına saydam bir perde çekmemiştir. Hayvanların bulunduğu ortama kendi kendine adapte olduğunu söylemek, çöl araçlarının kendi kendilerini o ortama uygun dizayn edip modifiye ederek çöle adapte olduklarını söylemek kadar akıldan ve bilimden uzak bir saçmalıktır. Fiil varsa fail vardır, resim varsa ressam vardır, tasarım varsa tasarımcı vardır, düzen varsa düzenleyen vardır hakeza. İmansızlık ve iman zafiyeti hastalığından kurtulmak için her alanda azami gayret göstemek elzemdir. Allah Barış Pınarı Harekatında ordumuzu en kısa zamanda mansur ve muzaffer eylesin. Amin.
  • GökmenGökmen5 gün önce
    Üstad ellerine sağlık Allah Teala sizden razı olsun
  • HakikatHakikat5 gün önce
    Hattâ diyebilirim ki; ehl-i küfrün içinde, kâinatın vücudunu inkâr ettiklerinden ahmak zannedilen Sofestaîler, en akıllılarıdır. Çünki kâinatın vücudunu kabul etmekle Allah'a ve Hâlık'ına inanmamak kabil ve mümkün olmadığından, kâinatı inkâra başladılar. Kendilerini de inkâr ettiler. "Hiçbir şey yok" diyerek akıldan istifa ederek, akıl perdesi altında sair münkirlerin hadsiz akılsızlıklarından kurtulup, bir derece akla yanaştılar.Lemalar - 315Sofestailer bile bu kadar ilim adamı kılıklı olanlardan daha akıllıdırlar. Ben çocuklara özülüyorum. Allah böyle tedrisat ve öğretmenlerden bu öğrencileri korusun
  • ogtetlenin isi gucu yok bununla mi ugrasacakogtetlenin isi gucu yok bununla mi ugrasacak5 gün önce
    doguya gudin ve bir okulda ogretmenler ne gibi zorluklarla mucadele bir görün...
  • Tata TongaTata Tonga5 gün önce
    bilim şüphe veya kalbin tatmin olması üzerinden yürür. eğer her şey olduğu gibi kabul edilecekse zaten bilime gerek yoktur. Hz.İbrahim bile kalbim mutmain/tatmin olsun demiş. ordadoğu müfredatını incelediniz mi? onların kitaplarında ne yazıyor? bu söyledikleriniz onların kitaplarında yazıyor ise ortadoğu neden karışık? haksızlık, her türlü kuralsızlık neden var? hiç düşündünüz mü? Yüce Allah akledin, düşünün, araştırın demiş... neden önce onların müfredatlarını incelemeden böyle yazıyorsunuz?
  • İşsiz İşsiz 5 gün önce
    "Canlıların kendilerini geliştirme gibi bir özellikleri bulunmamaktadır." Allah aşkına biraz biyoloji, coğrafya, sosyoloji okuyun. Değilse neden böyle oluyor diye aynaya bakın ve yeniden değerlendirin.
  • AlperAlper5 gün önce
    Bu konuyla ilgili kaçıncı yazınız oldu bu 3 mü 5 mi. Bence artık birileri sana dur demeli. Bu kadar akıl dışı mantıksız yazı yazabilmeti nasıl beceriyorsunuz. Öğretmenlerin işi gücü yok gelen yobazlarla tek tek ders kitapları hakkında açık oturum yapsın öylemi. İnsanlar bal yapamadı diye arıların insanlardan zeki olduğunu iddaa eden yok beyefendi. Şu örnek karşısında nasıl bir cevap vereceksin. Maymun ve türevleri ile insanlar hariç doğada hemen her hayvan yüzmeyi doğuştan bilir. Şimdi bu özellik bu hayvanları insanlardan zeki mi yapıyor. Bir de hayvanlar yavrularına bir şey öğretemez demişsiniz. Savanada yavrusuna avlanmayı öğreten aslana ne cevap vereceksiniz. Bakın sayın yazar ben de Allah a inanıyorum ben de müslümanım ama böyle akıl bilim mantıkdışı yorumlar yapmıyorum. Bir islamcının gece ve gündüz nasıl oluşur sorusuna verdiği saçma salak cevabı da duydu bu millet. Ders kitaplarını sizin zihniyete teslim ettiğimizde ortaya çıkacak komediyi düşünemiyorum bile. Bence siz düşün bu milletin ve çocuklarının yakasından.
  • Talim terbiyeTalim terbiye6 gün önce
    İki senedir 28 şubatçı zihniyet ders kitaplarını yazmaktadır. Nuray senemoğlu denen kominist 28 şubatın azılılarından biri olan bu şahısı okul öncesi kitap yazma komisyonunun başına getirirsen olacağı bu. Gerçi yardımcısı safran olan bir kurumdan ne bekliyorsun.
  • Süleyman Sırrı DinçerSüleyman Sırrı Dinçer6 gün önce
    Kaleminize..sağlık..Çocuğum..okuldan..ve..çevresinden..öyle.olumsuz..etkileniyor.ki..korkuyorum..doğrusu.

Günün Özeti